Connect with us

Viral

“Melawan hukum sekolah ni” Budak Perempuan Menangis Teruk Taknak Balik Rumah Buat Netizen Terhibur

Dapat kita lihat, anak-anak mula kembali ke sekolah setelah sekian lamanya terperap di rumah dek kerana perintah kawalan pergerakkan (PKP) dilaksanakan.

Macam biasa, pelbagai ‘drama’ dan gelagat anak-anak yang dapat kita lihat di hari pertama persekolahan.

Manakan tidak, biasa ‘berkepit’ dengan mak ayah namun kali ini perlu berdikari sendiri bagi menimba ilmu pengetahuan.

Situasi yang sering kita dengar adalah, anak-anak tidak mahu masuk ke dalam kelas, anak-anak nangis bila ibu bapa beredar dan bermacam ragam lagi.

Namun lain pula ceritanya dengan kisah yang tular kali ini dimana seorang budak perempuan menangis teruk kerana tidak mahu pulang ke rumah mencuri perhatian ramai.


Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok @kiwaktollah, dapat kita lihat seorang ayah mengambil anaknya pulang daripada sekolah dan ianya merupakan hari pertama anaknya bersekolah.

Pun begitu, anaknya kelihatan menangis dan keluar daripada kereta gara-gara enggan pulang ke rumah malah ayahnya juga bingung mengapa anaknya berkelakuan seperti itu kerana kita sering lihat di media sosial anak-anak menangis enggan pergi ke sekolah namun berbeza pula dengan anak perempuannya yang menangis kerana enggan pulang ke rumah.

Apa yang lebih melucukan adalah, dia kelihatan merajuk dan berkata ‘taknak kawan’ kepada ayahya sambil tangan memeluk tubuh sendiri menandakan sedang protes.

“Zaman sekolah dah berubah..nangis taknak balik pulak dah.. nak tinggal dekat sekolah” ujarnya di ruangan kapsyen.

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 616K tontonan, 42.2K tanda suka, 2856 komen dan 2753 perkongsian di applikasi TikTok.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netizen terhibur melihat budak perempuan ini yang tidak mahu pulang ke rumah dan ingin tinggal di sekolahnya.

Dalam masa yang sama, para netizen juga berseloroh mengatakan anak kepada lelaki ini telahpun melawan hukum sekolah kerana situasinya terbalik dengan apa yang selalu kita lihat di media sosial.

Berikut merupakan komen warga maya:

“Melawan hukum sekolah ni,”

“Sebab dah lama berkurung kat rumah anak2 jadi excited bila dapat sekolah,”


“Rasa ini yang pertama sepanjang hidup saya ada pelajar tak nk pulang dr sekolah..syg sekolahnya tu…semoga adik berjaya dunia akhirat…aamiin”

“Weh comel dia wat tgn centu HAHAHA”

“Adik jom dik kita bincang elok² adik dah salah niee patutnya nangis tak nak dtg sekolah”

Berikut merupakan video yang tular di laman TikTok:

@kiwaktollahZaman skola dah berubah♬ bunyi asal – Penamenari

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2022 YOY Network. Part of YOY Group Sdn.Bhd. (1462891-P)