Connect with us

Viral

Bawa Motor Ketika Hamil, Wanita Ini Tampal Nota Minta Maaf Jika Menunggang Secara Perlahan Buat Netizen Sebak

Bagi yang sedang hamil, sudah pasti mereka akan melakukan apa sahaja demi melihat anak mereka sihat kelak bahkan orang dulu-dulu pernah berpesan agar tidak melakukan sebarang aktiviti lasak demi kebaikan kandungan.

Sama juga dengan kisah yang tular baru-baru ini dimana seorang wanita yang sedang hamil menampal satu nota ketika menunggang motorsikal mencuri perhatian ramai.

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok iaitu @azharkamal2010, kelihatan seorang wanita yang memakai baju merah jamu menampalkan nota di belakang badannya dimana dia meminta maaf agar menunggang motor dalam keadaan perlahan kerana sedang mengandung.

Nota itu secara tidak langsung menarik perhatian pengguna jalan raya lain yang memuji inisiatif wanita tersebut.

“Semangat ya Bu. Semoga apa yang Ibu kerjakan menjadi barokah keluarga, sehat selalu buat Ibu dan semoga bayi yang di kandungan kelak menjadi anak sholen & sholehah.”

Video yang tular di laman TikTok:

@azharkamal2010Semangat ya Bu. Semoga apa yang Ibu kerjakan menjadi barokah keluarga, sehat selalu buat Ibu dan semoga bayi yang di kandungan kelak menjadi anak sholen & sholehah.

♬ Bertahan Terluka – Fabio Asher

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netizen yang pernah menaiki motor ketika hamil akui akan berasa sakit jika melewati bonggol atau jalan berlubang.

Bukan itu sahaja, netizen juga mendoakan agar segala urusan wanita cekal ini dipermudahkan.

Antara komen warga maya:

“mesti si suami yang buatkan ni.. kasihnya pada isteri..”

“memang sakit bilahamil naik motor.. berombak2.. kuat sungguh lasi ibu ni.. moga anak dilindungi..”

“sedihnya kita tengok.. pregnant pun naik motor sorang2 maybe cari rezeki..”


“banyak dah yang buat macamni kan.. rasa memang patut dah kita2 rakyat Malaysia ni buat macam tu supaya pemandu belakang tahu keadaan kita”

“bagus juga buat macam ni.. kadang orang tak tahu keadaan kita..”

“pengorbanan seorang ibu.. anak dah besar nanti mesti dia kata terima kasih ibu..”

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Copyright © 2022 YOY Network. Part of YOY Group Sdn.Bhd. (1462891-P)