Dalam kehidupan kita, kita perlulah mengikut resmi padi dimana semakin tunduk semakin berisi bahkan kita tidak perlu menghina sesiapa pun kerana terkadang ada yang memilih untuk hdup bersederhana namun di dalam akaun bank cecah 6 ke 7 angka.

Kita pun tidak tahu selama mana kita akan sentiasa berada diatas kerana hidup ini umpama roda dimana ada turun dan naiknya.

Sama juga dengan kisah yang tular baru-baru ini dimana seorang wanita mentertawakan kereta Kancil yang di parkir di sebelah keretanya mencuri perhatian ramai.


Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok iaitu @samad6969, dapat kita lihat dia sengaja seperti cuba membuka pintu kereta kancil itu namun berpaling dengan segera ke arah kereta Volkswagen kuning miliknya.


“Tahu dah kaya jangan sampai menghina.” ujarnya

Video yang tular di laman TikTok:

@samad6969 apa pendapat kau orang semua #fyp ♬ bunyi asal – samad_696

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netizen tidak merasakan ianya satu content yang kelakar malah mengecam tindakan wanita tersebut yang sangat angkuh dan berlagak.

“Jangan pandang rendah orang pakai Kancil ni, mana tahu dekat rumah ada supra sebijik,”- Netizen

Dalam masa yang sama, para netizen meminta agar tidak menghina golongan yang tidak memakai kereta mewah kerana kita tidak tahu apa lagi harta yang mereka perolehi. Jika tidak punya harta dunia, mungkin mereka ada bekalan akhirat yang mencukupi.

Berikut merupakan komen warga maya:

“dia dok hina entah-entah kancil tu owner beli cash yang kereta dia pakai tu bayar bulan-bulan lagi”


“jangan sangka kereta kancil owner dia berduit.. tah2 kat rumah ada lambo.. ini kisah benar..”

“aku ada kancil ni, kadang aku bawak gak sebab senang nak parking boleh je selit mane2, padahal kat rumah ada je mustang sebijik..”


“kawan i bawa kancil juga kemana-mana sebab dia selesa. Tapi duit dia banyak..”